Friday, May 4, 2007

Horoskop

Jag är inte en person som tror på horoskop. Men eftersom jag idag efter lunch kunde slå fast att det verkligen inte var min dag idag så var jag bara tvungen att ta en titt på horoskopet. Bara för att se vad som stod.

I horoskop brukar det stå saker som kan passa in på alla dagar. Där återfinns ofta minst en positiv strof. Texten gav mig dagens första och kanske enda skratt (som sagt, inte min dag idag)


VATTUMANNEN

(21/1-18/2)

Allt du pysslar med under dagen fungerar inte riktigt så bra som du tänkt dig. Ställ bara inte till med bråk eftersom du är irriterad.


Jag vaknade klockan 8.10, skulle varit på jobbet kl 8.00. 130 kr och 25 minuter senare gick lektionen i alla fall av stapeln. Nästa klass jag skulle ha befann sig på ett annat ställe än vad jag befann mig.

"Du SA att vi skulle vara på Kärrtorp" Eftersom min hjärna är kokt och förkolnad så kan eleverna dra vilka valser som helst. (för övrigt den enda sorts vals de uppskattar) Jag minns inte allt jag har sagt och inte sagt till 25 elever av 200 men jag vet att jag INTE har sagt att vi skulle vara på Kärrtorp idag! Det blev lite lektion i alla fall.
min far brukar alltid säga "det är alltid din dag" när jag påpekar att "det är inte min dag idag". Vad menar han egentligen? Äger jag alltid min dag? Ja, onekligen så är den ju min oavsett om jag vill det eller ej. Denna dag hade kunnat få passera utan att vara just min. För det var verkligen inte min dag idag.

No comments: