Wednesday, February 25, 2009

Spring till Kulturhuset

Jag har haft en underbar halvtimme med min brorson idag. Han och jag har varit på vårt första evenemang helt själva. Vi var på..ja, hur ska jag förklara det. Vi kröp omkring i ett vitt rum med vita "saccosäckar" i olika former. Där fanns säckar som hängde ner från taket och avslutades i långa ormar på golvet. Där fanns vita runda soffor att krypa upp i och vita "sjöar" med speglar på golvet att krypa runt på. Vi hade jättekul! Kuddkrig hade vi också! Inte för att han kastade några kudda på mig men jag kastade på honom som skrattandes försökte smita undan.

Han blev inte helt nöjd när han hamnade i en gigantisk sackosäck för det var så jobbigt att ta sig därifrån. Lite som att krypa runt i en skumgummigrop för gymnaster. Han blev dock glad när mamma kom förbi men men ledsen när hon gick igen. Detta ledsamma gick över efter lite kittel och brottning i det vita.

Då och då skapades kontakt med de andra barnen i rummet. Fast det var nog jag som flörtade mest. Min brorson var mer intresserad av att bli jagad och krypa runt och över alla vita knöligheterna än att undersöka de glada ansikten som han stötte på.




Utställningen heter Noll till ett men de har bara öppet till den 1 mars så grabba tag i ett spädbarn och spring dit.

1 comment:

Anonymous said...

Ja, troligen sa det ar