Sunday, August 23, 2009

Smaklust

I lördags var jag förutom Ecomässan också på matmässan Smaklust som arrangerades i Tantolunden. Söndagen spenderade jag på samma ställe tillsammans med min älskade brorson. Förutom förädlad mat kunde han och jag titta på kaniner, kalvar, får, höns, grisar och klappa en mycket vacker getabock. Till min glädje uppskattar han Pitepalt och till hans fars förtret så missade han detta första möte med palten.

Sylt, marmelad, ostkaka, tunnbröd, ost, saft, älgkorv, renkorv, strutskorv, kolbulle, kroppkakor, pitepalt, torkat renkött, strutsglass med mera. Allt ekologist, närodlat, närmalt, kravmärkt och dyrt! Men vill man ha kvalitet får man hosta upp slantarna.

Jag köpte äppelmust, kaneldricka, blåbärsmarmelad med choklad, Segkakun, hjortronkola och hjortronsylt. Mums!

No comments: