Friday, April 17, 2009

Lång, lång, långkalsong säsong

Härligt! Några dagar i april har jag nu luftat benen genom att skippa långkalsongerna. Tyvärr har de åkt på igen men tiderna kommer helt klart att bli bättre. Det kommer att bli varmare och fler dagar med ben i frihet.

Min långkalsong säsong är ganska lång och sträcker sig från september till april (off season tillkommer långkalsongerna vid kalla sommarkvällar och ev. båtturer). Så det är väldigt skönt när värmen kommer och det kan bli lite ledigare under jeansen.

En kompis till mig har i stället för långkalsong säsong en shorts säsong. Om det är bra väder åker shortsen på i slutet av maj och tas inte av förrän i september. Någon enstaka gång kommer långbyxorna fram och det ibland samtidigt som mina långkalsonger. Själv sätter jag inte på mig shorts eller kjol förrän termometern visar 25 grader. Då överlever jag till och med en kort tid i skuggan. Men att vara inomhus är det inte tal om. Då får jag sätta på mig mer kläder.

I förrgår när jag kom till jobbet hade en av mina kunder shorts, jag kontrade med långkalsonger :)

No comments: