Thursday, July 3, 2008

Kocken gråter


Tårarna rinner på kocken efter ett besök i köket och jag sitter med tummarna i ett glas fil. Orsaken till detta är att jag på väg hem från jobbet häromdagen shoppade chilifrukter på torget i Alby..och idag har de använts.


Innan jag hackade ner den färska chilifrukten i såsen smakade jag på en bit och bedömde därefter hur mycket jag skulle ha i (eftersom det är jag som har lägst gräns för stark mat). Nu var inte maten oätlig även om den var stark. (Jag tog så lite sås som möjligt för att undvika min undergång.) Men mina tummar svider nåt otroligt eftersom jag har fått chili mellan naglarna och fingertopparna. Chili är som liniment och säkert värre. Det går inte att tvätta bort vilket skapar stora problem när man vill klia sig i ögonen eller behöver gå på toa. Även om man har papper mellan händerna och det heligaste kan man åka på en bränna ändå.

No comments: